Logistiek - A12 Personeelsdiensten
logistiek-medewerker-A12-personeelsdiensten-2021

Logistiek

Kom werken in de logistiek, een afwisselend vakgebied

Ben jij op zoek naar ander werk, een nieuwe uitdaging of zoek je een bijbaan? Kom dan werken in de logistiek!

Waarom? Werken in de logistiek maakt gelukkig! Uit onderzoek is gebleken dat 85% van de mensen die in deze sector werken, vrij gelukkig tot zeer gelukkig met hun baan zijn. Vooral de leuke werksfeer is hierbij doorslaggevend. Omdat in de logistieke sector een goede samenwerking centraal staat, leer je je collega´s goed kennen en kun je een sterke band opbouwen. De boeiende werkomgeving biedt je veel kansen om te groeien en hogerop te komen. Van orderpicker tot supply chain manager, het ligt allemaal voor je open.
Logistiek werk is heel veelzijdig en door de verschillende taken en verantwoordelijkheden is het werk erg afwisselend. Geen dag is hetzelfde. Bij A12 Personeelsdiensten informeren we je graag over alle mogelijkheden.

Altijd verantwoordelijk werk voorhanden

Het is bekend dat de logistieke sector al jaren met personeelstekort kampt. Dat komt doordat de logistieke sector altijd in beweging is. Door de voortdurende vernieuwingen op technologisch vlak verandert en evolueert deze branche aan de lopende band. Daardoor ontstaat er steeds meer werkgelegenheid.
Door deze krapte is het voor jou interessant om binnen deze boeiende branche, waarin er veel banen beschikbaar zijn en je veel kunt (bij-)leren, te werken. Als starter krijg je sneller verantwoordelijkheden en taken toebedeelt dan je misschien in een andere branche zou krijgen. A12 personeelsdiensten heeft volop leuke en afwisselende vacatures beschikbaar en brengt je graag met de opdrachtgever in contact, vaak met uitzicht op een vast dienstverband.

Goede beloning

Werken in de logistiek is lucratief. Als starter ligt het bruto aanvangssalaris vaak al rond € 2.000 per maand, terwijl je als Supply chain manager een jaarsalaris tot wel € 100.000 kunt realiseren.
Wanneer je ook nog eens onregelmatig of in het weekend werkt, ligt de beloning nog hoger.

Zoveel verschillende vakgebieden

Misschien heb je geen idee welke mogelijkheden de logistieke sector biedt of welke vacatures er beschikbaar zijn. We beschrijven daarom een aantal functies, zodat je je een beter beeld van deze sector kunt vormen.

Orderpicker

Als orderpicker bij een distributiecentrum of magazijn ben je verantwoordelijk voor het confectioneren, verzend klaarmaken en het verzamelen van de verschillende artikelen van diverse orders. Je controleert vanzelfsprekend ook de kwaliteit, de kwantiteit en de correcte etikettering.
Als orderpicker maak je vaak gebruik van pompwagens of een heftruck.
Daarom is het erg handig en soms ook gewenst dat je in het bezit bent van een heftruckcertificaat. Ben je niet in het bezit van de vereiste papieren? Geen enkel probleem. Informeer bij A12 Personeelsdiensten eens vrijblijvend naar de opleidingsmogelijkheden.

Expediteur

Als transportbemiddelaar ben je de organisator in het proces van vervoer en verzending van goederen en bemiddel je tussen vervoerder en verlader. Als expediteur heb je een breed pakket aan taken en verantwoordelijkheden, onder andere:

  • de planning
  • offertes
  • douaneprocedures
  • verzekering van goederen
  • controle van binnenkomende facturen
  • onderhouden van contacten met verladers en transporteurs
  • diverse aan het transport gerelateerde administratieve handelingen.

Als transporteur kom je vaak in aanraking met andere logistieke medewerkers, declaranten, douanemedewerkers en transporteurs.

Expeditiemedewerker

Een expeditiemedewerker is de spil in het magazijn van het distributiecentrum. Als expeditiemedewerker voer je verschillende soorten werkzaamheden uit zodat het proces van inkomende en uitgaande goederenstromen vloeiend verloopt.
De werkzaamheden kunnen onder andere bestaan uit:

  • het beladen van vrachtauto’s
  • opslag van goederen
  • controle van producten
  • het bijhouden van systemen
  • het verrichten van administratieve taken
  • orders verzendklaar maken

Heftruckchauffeur

Als heftruckchauffeur vervul je een belangrijke rol binnen het logistieke proces. Je zorgt er voor dat pallets met zware goederen over een geringe afstand en binnen het bedrijf van A naar B worden verplaatst. Je helpt met het veilig laden en lossen van aangeleverde vracht. Bij deze functie komen een aantal administratieve werkzaamheden kijken zoals het maken, controleren en aftekenen van de vrachtbrieven.

Bij A12 Personeelsdiensten zijn er ook mogelijkheden tot bij- en omscholing, bijvoorbeeld tot vrachtwagenchauffeur en het behalen van code 95.

Planner

Een planner is verantwoordelijk voor een optimale afstemming tussen de klantvraag, inzet van personeel en het vervoer. Je plant routes voor in- en uitgaande vrachten zo efficiënt mogelijk, neemt orders van klanten aan en zorgt voor een correcte registratie in het ERP-systeem. Je bent het aanspreekpunt van de chauffeurs en begeleidt en instrueert hen tijdens de hele rit.
Een planner logistiek wordt ook wel transportplanner, logistiek planner, vrachtagent of chauffeursplanner wegtransport genoemd.

Sorteerder

Als sorteerder ben je verantwoordelijk voor het sorteren van de juiste hoeveelheden, producten of pakketten. Daarbij kunnen ook werkzaamheden als orders controleren en op de juiste afhaallocatie voor transport klaarzetten.
Vaak werk je in ploegen (dagdienst) maar je kunt ook in het weekend worden ingepland.

Magazijnmedewerker

De functie van magazijnmedewerker is deels vergelijkbaar met die van orderpicker. Daar waar de primaire taak van een orderpicker het verzamelen, completeren en het verzendklaarmaken van orders is, heeft een magazijnmedewerker een breder takenpakket en is verantwoordelijk voor een juist verloop van diverse processen. Behalve het werken met een heftruck, kan een magazijnmedewerker ook te maken hebben met een stapelaar en een hoogbouwtruck.
Omdat bij A12 Personeeldiensten veiligheid voorop staat, kun je diverse trainingen volgen en certificaten behalen.

Supply chain manager

Een supply chain manager plant, coördineert en monitort de goederenstroom en de diensten van leverancier tot aan de eindgebruiker, de consument. Je bent voortdurend bezig met het verbeteren en analyseren van alle bijbehorende processen. Je bent verantwoordelijk voor een zo efficiënt en effectief mogelijke keten (supply chain) in dit proces. Denk aan voorraadbeheer, inkoop, planning, productie, klantenservice, orderverwerking, productontwikkeling, marketing, informatiesystemen, toevoer- en verwachtingsmanagement en productontwikkelling. Een erg uitdagende én verantwoordelijke functie.

Wij zijn op zoek naar jou!

Wacht daarom niet langer en neem contact met ons op.
Voor je het weet ben je in een van deze afwisselende functies werkzaam.

Bekijk alvast onze beschikbare logistiek vacatures.
Mocht jouw vacature er niet bij staan, neem dan alsnog contact op, wellicht hebben we nieuwe aanvragen of ideeën voor jou.